Tekst: © Magdalena Żuber – Motion & Emotions
Redaktor Działu Lifestyle w Redakcji Odkryj Beskid Sądecki

magdalenazuber.com

Must have Wellness

Posiadanie strefy wellness w swoim obiekcie to już nie tylko prestiż a podstawa. Również nie ilość, a jakość i rodzaj oferowanych usług mają tutaj kluczowe znaczenie. Strefa mokra jak basen czy sauny nie są już dla naszych gości tylko dodatkową rozrywką. Stanowią one bowiem integralną część ich sposobu życia, regeneracji czy relaksacji i niejednokrotnie ten właśnie obszar determinuje podjęcie decyzji o wyborze miejsca na wypoczynek lub wyjazd służbowy. Również sportowcy w okresie wyjazdów treningowych i roztrenowania są ukierunkowani na ośrodki z taką infrastrukturą lub ich bliskość od miejsca noclegu.

Wbrew nie tak dawnym stwierdzeniom, że podróżnicy wellnessowi to tylko niewielka i mało wpływowa grupa klientów, bieżące badania rynku wykazują ich spora przewagę nad podróżującymi tylko w sprawach służbowych czy towarzyskich.  

Jak pokazują badania Global Wellness Institute turystów wellness dzielimy na dwa typy:
– tych, których decyzja wyboru miejsca jest oparta ściśle o warunki strefy Wellness i ich ofertę, 
– tych, którzy poszukują stref wellness jako uzupełnienia swoich wyjazdów służbowych lub prywatnych.

Obie grupy w zależności od charakterystyki podróży mogą przeplatać się ze sobą (mogą to być również te same osoby z różnymi potrzebami w innym czasie).

Styl życia – styl bycia

Wraz ze wzrostem świadomości i wymagań naszych klientów powinien wzrastać i rozrastać się poziom i zakres naszych usług. Zwykła salka do ćwiczeń, kort do tenisa czy jacuzzi przy basenie już nie wystarcza. Obiekty na całym świecie prześcigają się w ofertach, klimacie strefy SPA i wellness czy też sposobie marketingu tych miejsc. W dobie, gdzie w internecie możemy spacerować po największych ośrodkach, hotelach i resortach na całym świecie (między innymi dzięki spacerom wirtualnym) dla świadomych swoich potrzeb klientów, wellness to już nie tylko strefa spa, ale także wystrój, otoczenie i integralność proponowanych przez nas serwisów wraz z misją i celem naszych działań. To dotyczy oferty gastronomicznej, udogodnień na terenie naszego obiektu i w jego najbliższej okolicy, a także zabiegów, kosmetyków oraz innych produktów jakie mamy w sprzedaży.

Generation next

Biorąc pod uwagę najnowsze trendy, nie możemy zapominać o tym, jakie pokolenia stają się teraz odbiorcami naszych działań. To już zazwyczaj osoby z generacji Y czy Z, które żyją odważniej niż ich poprzednicy, wiedzą, czego chcą i potrafią wyrazić to dosyć zuchwale. Kolekcjonują bardziej doświadczenia niż rzeczy. Szukają ich coraz więcej, także wśród ofert miejsc, które zapewniają im poprawę szeroko pojętego życiowego dobrostanu i dobrobytu. Zdając sobie sprawę ze swojej różnorodności i poznając sposoby na jej wyrażanie, poszukują oni zatem wyodrębnionych usług dla mężczyzn, kobiet, rodzin czy singli. Oczekując przy tym sporego wachlarza w obrębie pakietów, menu, infrastruktury czy specjalistów jak dietetycy, trenerzy personalni i lekarze (tak, wszyscy dostępni na miejscu w naszych obiektach).  Zaliczamy tu zatem także pobyty w celach rozwoju osobistego, lifestylowe, edukacyjne czy zdrowotne.

Wybiegając naprzeciw tym dosyć szybko rosnącym potrzebom, jesteśmy w stanie zaskarbić sobie serca i lojalność mocno powiększającej się grupy odbiorców, dla których cena przestaje być barierą, pod warunkiem, że otrzymają to, po co przyjechali.

Od duchowości po surwiwal

Od cyfrowych detoksów, duchowych wypraw, przez wakacje tylko dla mam po obozy menopauzalne i survivalowe w ofertach na rynku możemy znaleźć już chyba wszystko. Mimo to nadal odpowiednio ubierając nasze usługi w dobrze skrojone działania marketingowe, ale koniecznie pokrywające się z rzeczywistością (obecni klienci mocno to weryfikują), możemy stworzyć ekskluzywne, wyjątkowe i unikatowe strefy wellness dla naszych grup docelowych. Oparcie ich chociażby na historii miejsca, występującej lokalnie bądź sprowadzonej z zupełnie odległych zakątków świata faunie i florze, ukierunkowaniu na konkretny profil lub stworzeniu wielu różnych stref dla gości, możemy przyciągnąć ich do siebie na lata. 

 

Nie bez znaczenia stają się także kooperacje między ośrodkami, specjalistami oraz lokalnymi przedsiębiorcami i usługodawcami, zapewniające w ten sposób jeszcze większe zaplecze ofertowe i budujące lepszy wizerunek na rynku.

Podstawowym filarem większości odbiorców obecnych usług turystycznych i biznesowych stało się lepsze, zdrowsze życie, pełne doświadczeń, inspiracji i witalności. Naszym zadaniem jako stale rozwijających się i świadomych usługodawców branży wellness jest stwarzanie im przestrzeni i oferty umożliwiającej takie warunki. Przede wszystkim dawanie im wyboru i jasne określanie, w jaki sposób mogą w naszych przysłowiowych i dosłownych progach poczuć się jak w domu i korzystać z życia na wybranym poziomie. 

 

Czasy zmieniają się szybko i równie dynamicznie powinna zachodzić adaptacja i rozwój naszych usług. Korzystajmy z porad specjalistów i na bieżąco obserwujmy trendy w branży i potrzeby potencjalnych klientów. Szukajmy tego, co nas wyróżnia i co czyni nas jedynymi w swoim rodzaju. 

 

Wychodząc naprzeciw potrzebom dostawców takich ofert, w dziale Dla Branży Turystycznej będą pojawiały się inspiracje, rozwiązania i najnowsze trendy oparte o wellness i wellbeing każdego z nas.

Zobacz czwarte wydanie magazynu: